obrazek

Wyprawa w Beskid Żywiecki i do Słowacji

12-15 czerwca 2013 r.

W dniach 12-15 czerwca 2013 roku 49 uczniów z naszej szkoły ruszyło w podróż, poznawać pasmo Beskidu Żywieckiego i małą część naszych południowych sąsiadów. Podczas podróży, szczególną uwagę w przerwie zwrócił Park Miniatur w Inwałdzie, gdzie młodzież jak i opiekunowie mogli dowiedzieć się jak to jest okrążyć świat w pół godziny. Po krótkim spacerze "po powierzchni kuli ziemskiej" nastał czas na zabawę. Nagle do karuzeli, zamku strachu, statku pirackiego i innych atrakcji stanęły długie kolejki. Radości nie było końca, ale komu w drogę temu czas!

Drugiego dnia, kiedy słońce wzeszło na niebo, cała grupa zebrała się na śniadaniu, pełna humoru i entuzjazmu, a zaraz po nim ruszyła w podróż po serpentynach na słoneczną Słowację. Tam zobaczyliśmy Demianowską Jaskinię Lodową, a w niej stalaktyty, stalagmity oraz cudowne "nacieki lodowe" - na zewnątrz upał ok. 30 stopni - mogliśmy się ochłodzić. Potem zwiedziliśmy zamek Orawski, gdzie dowiedzieliśmy się o historii rodu Orawskich. Spotkaliśmy też Białą Damę i samego hrabiego Drakulę :-)

Trzeci dzień był wypełniony górską wędrówką podczas wejścia na Babią Górę i różnymi ciekawymi opowieściami przewodnika. "Zaliczyliśmy" między innymi: najwyższy szczyt Beskidu Żywieckiego – Diablak, a także Sokolicę i Gówniak – jeden ze szczytów grzbietowych Babiej Góry. Wieczorem przed Zawojanką , zapłonęło ognisko i rozbrzmiały piosenki turystyczne i biesiadne.

Ostatniego dnia zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy wyciągiem krzesełkowym na Mosorny Groń. Tam zaciekawił nas szczególnie szlak do zjazdów rowerami górskimi.

Cztery dni minęły "jak z bicza strzelił". Ci, którzy tak "jęczeli" na początku, albo w połowie wyjazdu, chcieli zostać jeszcze dzień lub dwa. Szczególnie w pamięci uczniów na pewno zostaną regionalne (pyszne) posiłki, piosenka chłopców i wszystkie te chwile, których było tak wiele, że można byłoby napisać książkę.

Do zobaczenia za rok !

Tekst: Antonina Sosnowska, kl. II a Gm.
Zdjęcia: Marta Gawlińska, Elżbieta Sidorowska.