obrazek

Piękna nasza Polska cała

13,14 czerwca 2014 r.

13 i 14 czerwca 2014 r. klasy II b i II a oraz zaprzyjaźnieni z nami uczniowie z klas starszych wyruszyli o blasku słońca sprawdzić czy to powiedzenie jest prawdziwe. Tym razem wybraliśmy się w Góry Świętokrzyskie.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Świętokrzyskim Parku Narodowym. Pielgrzym Świętokrzyski wskazał nam drogę na Łysą Górę. Na Świętym Krzyżu obejrzeliśmy wały kultowe. W kaplicy Oleśnickich ucałowaliśmy Relikwię Drzewa Krzyża Świętego. Podobały się nam również eksponaty w Muzeum Misyjnym.

Podziwialiśmy piękne krajobrazy i gołoborze. Na tle których mamy grupowe zdjęcie.

W drodze do Pacanowi wstąpiliśmy odwiedzić Białą Damę i Czarnego Rycerza mieszkających w ruinach zamku Krzyżtopór w Ujeździe.

Kornel Makuszyński pisał:
"W Pacanowie kozy kują,
więc koziołek mądra głowa
błąka się po całym świecie,
aby dojść do Pacanowa"...

Podążając śladami Koziołka Matołka dotarliśmy do Pacanowa. W EUROPEJSKIM CENTRUM BAJKI przenieśliśmy się w świat baśni i bajki. Ale się działo!!!

Pełni wrażeń, zmęczeni podróżą dotarliśmy do Staszowa, aby tu nabrać sił do dalszej podróży. Następny dzień zapowiadał się równie ciekawie.

Kurozwęki to zespół pałacowo-parkowy należący do króla Popiela. Obejrzeliśmy tu pałac i jego skarby.

W lochach słyszeliśmy głosy skazańców. Niektórzy usiedli na krześle tortur, albo dali się zamknąć w dybach.

Wozem westernowym podążamy do miejsca, na którym pasą się bizony.

Aby opłukać kurz wstąpiliśmy do aquaparku "Perła" w Kielcach. Obejrzeliśmy też rezerwat Kadzielnia i amfiteatr pod tym samym imieniem.

Bardzo podobało się nam w Jaskini Raj.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Opatowie, aby zobaczyć romańską kolegiatę św. Marcina i Bramę Warszawską.

28 maja 2014 r. odwiedziliśmy Poleski Park Narodowy. Wycieczka była nagrodą za udział w konkursie "zbieramy zakrętki". Wzięli w niej udział uczniowie z klasy II a i II b SP.