Korzystamy z komunikacji publicznej

Grupa turystów z SKKT wybrała się na wycieczkę komunikacją publiczną, by przećwiczyć umiejętności korzystania z transportu publicznego.

Na początek autobusem PKS pojechaliśmy do Chełma. Tam przemieściliśmy się na dworzec PKP, by pociągiem udać się do Lublina. Po przejechaniu 15 stacji dotarliśmy na Dworzec Główny Lublin. Zakupiliśmy bilety MPK i trolejbusem pojechaliśmy na Al. Racławickie gdzie znajduje się KUL. Tam na dziedzińcu obejrzeliśmy pomnik Jana Pawła II z Prymasem Wyszyńskim i rozpoczęliśmy wędrówkę po mieście. Naszym celem było zobaczenie ważnych miejsc w stolicy naszego województwa. Były to kolejno: Centrum Spotkania Kultur, Urząd Marszałkowski, Urząd Wojewódzki, Sąd Okręgowy.

Na Placu Litewskim poszukiwaliśmy śladów Cycowa. Znaleźliśmy informację, że w cokole pomnika Józefa Piłsudskiego znajduje się ziemia z pola bitwy pod Cycowem, która rozegrała się w 1920 roku. Nie pominęliśmy też pomnika Unii Lubelskiej.

Posiłek skonsumowaliśmy w miejscu ulubionym przez młodych ludzi ;) Następnie kontynuowaliśmy wędrówkę traktem królewskim: gofry w cukierni „Bosko”, Brama Krakowska, wieża Trynitarska, katedra, kamień katowski, kościół Dominikanów, Trybunał, ruiny Fary, Brama Grodzka, zamek (niestety Muzeum w remoncie). Obejrzeliśmy też świąteczne dekoracje w galerii handlowej. Na koniec busem wróciliśmy do Cycowa utwierdzeni w przekonaniu, że „podróże kształcą”.

Tekst: E. Sidorowska. Zdjęcia: E. Sidorowska.

GALERIA ZDJĘĆ: Korzystamy z komunikacji publicznej.