Realizacja I modułu projektu LEKTURKI SPOD CHMURKI za nami
„Świat jest ciekawy, tylko trzeba mieć do niego odpowiednie podejście.” (Adam Bahdaj, Telemach w dżinsach)
Dwie grupy uczniów z kl. 1-3 pod nazwą „Przyjaciele Biblioteki” zakończyły realizację I modułu projektu „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” ph. „Podróże małe i duże”, w którym tematem przewodnim było podróżowanie.
Na samym początku zapoznaliśmy się z bohaterką projektu - chmurką Tosią. Z zaciekawieniem obejrzeliśmy filmik wprowadzający pt. „Rozchmurzone opowiadanie na powitanie” i przeczytaliśmy list skierowany od Chmurki do dzieci.
Kolejnym krokiem było dokonanie wyboru lektury. Nasz wybór padł na książkę Adama Bahdaja pt. „Pilot i ja”. Każde dziecko na zajęciach w bibliotece zapoznało się z przygodami głównego bohatera. Uczniowie czytali głośno fragmenty swoim kolegom i koleżankom. Założyli i uzupełnili swoje LEKTURNIKI, a następnie wykonali w nich wszystkie zadania. Powstały wspaniałe prace plastyczne przedstawiające przygody Walusia.
Uczniowie w ramach realizacji projektu wykonali kolejne zadania. Tym razem dzieci „tkały” z papieru zakładki do książek. Motywem zdobniczym na zakładkach był oczywiście Pilot Waluś i jego fascynujące przygody. Po kilkudziesięciu minutach kreatywnej pracy dzieci powstały bardzo ładne, kolorowe prace.
Najwięcej emocji dało tworzenie gry planszowej. Dzieci rysowały na planszy kolejne etapy podniebnej podróży. Nie zabrakło miejsc postoju i stacji zadaniowych. Pomocą służyła mapa Polski, na której dzieci odnajdywały główne miejsca wymienione w lekturze. Rywalizacja zakończyła się uzyskaniem przez jednego z graczy tytułu Mistrza Pilotowania.
Na kolejnych zajęciach założyliśmy Biuro Detektywistyczne. Dzieci wcieliły się w rolę tajnych agentów i poszukiwały atrybutów związanych z zawodem pilota. W wyniku poszukiwań powstały kolorowe rysopisy pilota Walusia.
W grudniu dzieci z dużym zapałem zamieniły dekorację w bibliotece. Na tablicy pojawiły się zimowe zaspy śniegu i piękne śnieżynki wycinane z kartonu. Pojawiły się również bałwanki „wyturlane” za pomocą gry z kostką sensoryczną.
W miłej i wesołej atmosferze uczniowie dokonali samooceny i zakończyli I moduł projektu.