„CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” - podsumowanie projektu edukacyjnego
Trzecia edycja Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa za nami. Tegoroczna edycja projektu edukacyjnego „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” pod kryptonimem POZNAJEMY ZAWODY miała zasięg międzynarodowy i skierowana była do młodszych uczniów szkoły podstawowej.
Grupa uczniów z klas 1-3 pod nazwą „Przyjaciele Biblioteki” realizowała zadania czytelnicze podzielone na trzy moduły w okresie od października 2021 r. do maja 2022 r.:
- moduł - PODRÓŻE MAŁE I DUŻE
- moduł - NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY
- moduł - NA RATUNEK.
Postacią - przewodnikiem po projekcie była mała chmurka Tosia, która ukazała dzieciom nurtujące ją problemy, związane z wyborem zawodów oraz zachęcała uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów naukowych. Wszystko było spójne z czytaną lekturą.
Projekt jest zgodny z podstawowymi kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022.
Udział w projekcie był okazją do rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów.
W każdym z modułów grupa wybierała jedną spośród zaproponowanych lektur, do której wykonała cztery zadania. Lektury były czytane przez nauczyciela i samodzielnie przez uczniów.
Pierwszym zadaniem, które zostało wykonane przez Przyjaciół Biblioteki było pokolorowanie okładki Lekturnika. Praca w Lekturniku była działaniem przewodnim w trakcie trwania całego projektu. Lektury, które czytaliśmy wspólnie w czytelni biblioteki szkolnej to: „Pilot i ja” A.Bahdaja, „Dzieci Pana Astronoma” W.Chotomskiej i „Detektyw Pozytywka” G.Kasdepke. Na zajęciach dzieci realizowały tematy: „Mała Chmurka w krainie zawodów” oraz m.in. wykonywały prace plastyczne, projektowały gry planszowe, wykonywały lapbooki, makiety przestrzenne, plansze tematyczne, słuchały słuchowisk o chmurce Tosi, odpowiadały na pytania związane z wysłuchanym opowiadaniem, zapoznawały się z zagadnieniami prozawodowymi, prowadziły pogadanki o różnych profesjach wykonywanych przez dorosłych.
Za swoją systematyczną i ciężką pracę grupa otrzymała CERTYFIKATY uczestnictwa w projekcie.
Wszyscy czekamy na kolejny projekt w roku szkolnym 2022/2023!