W KRAINIE UCZUĆ – Edukacja Włączająca

W KRAINIE UCZUĆ – Edukacja Włączająca

Miło nam poinformować, że realizujemy już V etap projektu z zakresu EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ. Specjalistyczne Centrum Wspierające Edukację Włączającą nie odpoczywa i wspólnie podejmujemy i realizujemy różnorodne działania w przedszkolu. Świat przedszkolaków pełen jest różnorodnych przeżyć, dzieci przechodzą w tym okresie intensywny rozwój emocjonalny i dlatego zainspirował nas ten temat. Zrealizowane zostały modelowe zajęcia dla dzieci przedszkolnych, które pomogą im nauczyć się rozpoznawać, wyrażać i regulować emocje, przy odpowiednim doborze i wykorzystaniu specjalistycznego sprzętu zgodnie z potrzebami i możliwościami naszych dzieci.

Umiejętność rozpoznawania i nazywania uczuć pozwoli na jasne wyrażanie potrzeb. W dalszym etapie pomoże w odpowiednim kontrolowaniu reakcji, np. na złość, smutek, poczucie wstydu, zazdrości, gniewu, wstrętu. Dodatkowo świadomość różnorodności uczuć i charakterów ludzkich rozbudzi w dziecku empatię na emocje innych.

Dzieci w wieku przedszkolnym są żywiołowe i impulsywne. Ich układ nerwowy jest jeszcze niedojrzały, a procesy pobudzania przeważają nad procesami hamowania. Z tego powodu przedszkolak często nie panuje nad swoimi reakcjami. Warto jednak też zaznaczyć, że emocje, choć często gwałtowne, szybko też gasną.

Przedszkolak potrzebuje potwierdzenia uczuć najbliższych, sam też bardzo chętnie okazuje miłość i przywiązanie. Każdy taki gest umili nawet najbardziej ponury dzień i niczym czarodziejskie zaklęcie potrafi przemienić smutek w radość.

Tekst: Edyta Borowiec-Oziemczuk. Zdjęcia: Edyta Borowiec-Oziemczuk.

GALERIA ZDJĘĆ: W KRAINIE UCZUĆ – Edukacja Włączająca.

Rok szkolny: 2022/2023